skrzyczne skrzyczne Godło
Dzisiaj jest czwartek, 23 listopada 2017 r.
logo logo img " img img img





Trening

Trening kolarski - niezwykle trudny temat , którym zaprząta sobie głowę pewnie prawie każdy kolarz , kolarz amator .
Postaram się nieco rozjaśnić ten temat na łamach tej strony , ale proszę traktować te artykuły jako życzliwe porady
a nie jako profesjonalne rady eksperta .
Ciężko - wręcz niemożliwe jest , aby jeden plan treningowy był odpowiedni dla każdego , bo przecież każdy organizm jest specyficzny .
Najlepiej byłoby trenować pod okiem dobrego trenera - ale jak wiadomo nie jest o to łatwo.
Tym bardziej jeśli jeździmy amatorsko.
Przede wszystkim trzeba słuchać swego ciała i poznać kiedy na co możemy sobie pozwolić . Ale żeby dojść do tego trzeba czasu , bo jak inaczej poznać możliwości jak nie metodą nabierania doświadczenia poprzez trening .
Trudno mi tu doradzać gdyż sam nie prowadzę nawet dzienniczka treningowego i trenuje na wyczucie . Nie jest to może dobry sposób - ale nie zdażyło mi sie zatrzeć...na szczęście . Myślę że lepiej być ostrożnym i trenować nieco za mało niż ponad normę . Przetrenowanie z tego co sie orientuje nie jest niczym przyjemnym , ani nie wnosi nic pozytywnego do całokształtu treningu i może pociągnąć dodatkowo za sobą zmiany w psychicznym nastawieniu do treningu , motywacji itp. - krótko mówiąc - odbić sie na psychice
Przedstawione niżej porady są zaczerpnięte z literatury i mają na celu pomóż w poznaniu ogólnych zasad treningu .

Oprócz porad typowo treningowych wliczam tu także podstawy techniki jazdy ,pozycje na rowerze , odżywianie , urazy i choroby organizmu które to elementy są związane z treningiem i myślę ze można je zaliczyć do wspólnej grupy - Treningu Kolarskiego .

Podstawy treningu kolarskiego

Piramida sukcesu
Wiara w siebie: najwazniejsza cecha psychiczna
Podstawy fizjologi wysiłku:
a) V02 Max
b) Próg tlenowy

Rozgrzewka
Jesć by sie wieźć

Dobór odpowiedniej pozycji na rowerze

Wysokość siodełka
Pozycja siedzenia przód-tył
Technika pedałowania

Fizyka kolarstwa

Praca , moc , energia

Zdrowie

Odwodnienie
Przegrzanie organizmu